RD data leverer et bredt sortiment af halssnore med og uden sikkerhedslås.
Det er nu billigere end nogensinde at få dit eget logo/budskab trykt på, i partier helt ned til 100 stk.
Ordet lanyard kommer fra det franske “lanière”, som oprindeligt, engang i 1400-tallet, var et stykke undertøj. Men både ordet og genstanden, der bærer navnet, har udviklet sig en del siden da – ikke mindst takket være søfarten og militæret.
I film ser man ofte modige sømænd eller pirater klatre til tops i stormasten med en kniv mellem tænderne, og ikke så sjældent i stormvejr. Så skødesløse var det rigtige søens folk ikke. Her fandt man hurtigt ud af, at alle løse genstande, navnlig dem, man kunne komme til skade med, skulle bindes forsvarligt fast, og dermed var lanyarden født. I dag defineres ordet som “en snor eller rem til at fastgøre noget, som sædvanligvis bæres om halsen”.
Det nyttige lille stykke snor fandt hurtigt vej til militæret, hvor både fodfolk og kavaleri benyttede lanyarden til at sikre deres våben, så man ikke risikerede at møde tomhændet op på slagmarken. Franske kavalerister benyttede en flettet snor til at fastgøre deres kårder til skulderen. Da man i vore dage sjældent anvender sværd i militæret, er den gyldne fletning i stedet blevet en del af gallauniformen, og tildeles ofte som en særlig hædersbevisning. Traditionen har været og bruges stadig i flere lande, og den har også fundet vej til damernes beklædning, specielt i 30’erne og 40’erne. På denne måde er en lille snor blevet til ikke alene et nyttigt redskab, men også et mode-accessoire.
Den lanyard, vi bruger i dag, til at holde styr på nøgler, ID-kort mm. er, om ikke et spørgsmål om mode, så i hvert fald en vigtig signalgiver. Store prestigefyldte virksomheder, som f.eks. bilmærker, kan ligefrem sælge lanyards med deres logo, fordi folk ønsker at vise, at de har sådan en bil (eller ville ønske, de havde én). De fleste firmaer må dog forære lanyards væk, for at skabe mere synlighed for deres budskab, men det er til gengæld også en effektiv og billig form for markedsføring.
Dit logo trykt på en lanyard adskiller sig fra de fleste andre reklamer, ved at være reelt nyttig i hverdagen. Og lanyarden bruges bogstaveligt talt hver dag. Ejeren bærer den rundt i verden og viser den til alle, han eller hun kommer i kontakt med. Det skaber en – ofte ubevidst – positiv genkendelseseffekt, når folk kommer i kontakt med dit logo eller navn i andre sammenhænge, f.eks. på internettet, når de søger efter den vare eller service, du tilbyder. Og det gør dem mere tilbøjelige til at vælge dig.
Lanyards med logo bør til enhver tid være en del af din virksomheds markedsføring. Se i vores webshop hvor billigt og nemt det er. Vi tilbyder Danmarks billigste lanyards, både i vævet stof og polyester, og med tosidet 4-farvet sublimationstryk.
Leave a reply